در شورای شهر تهران تصویب شد
اجازه مذاکره مترو با بانک ها برای اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد جهت تأمین قطعات
به گزارش تاکسی مدرن، اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران (شرکت بهره برداری مترو برای انجام معاملات در ارتباط با خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت و متحرک متروی تهران) را به تصویب رساندند.
به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بامداد امروز بررسی یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران (شرکت بهره برداری مترو برای انجام معاملات در ارتباط با خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت و متحرک متروی تهران) را روی میز بررسی قرار دادند و تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در تشریح این لایحه اظهار داشت: همانطور که می دانید یکی از اشکالات در حمل و نقل مبحث نگهداشت و فرسودگی ناوگان بخصوص در متروست که با قید یک فوریت باید تعمیرات صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کردیم که سقف معاملات برای مترو با شرکتهای بخش خصوصی ۱۲۰ میلیارد و با شرکتهای دولتی ۱۸۰ میلیارد تومان است و قراردادهای بیشتر باید مجوز شورا داشته باشد، اظهار نمود: حالا مترو اجازه می خواهد که تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان در جهت تأمین قطعات مورد نیاز مترو با بانکها و موسسات مالی وارد مذاکره شود.
امانی در واکنش به این لایحه اضافه کرد: برای چنین لوایحی معاون شهردار باید در جلسه حضور داشته باشد که سروری نایب رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: آقای شفیعی حال مساعدی نداشته است.
شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در دفاع از این لایحه اظهار داشت: لایحه مذکور برای انجام معاملات قطعات راهبردی برای اورهال است که یک قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی آماده است و امیدواریم با مجوز شورا ایرادات سازمان بازرسی هم رفع گردد و بتوانیم از این منابع برای تأمین قطعات استفاده نماییم هرچند که دولت هم ۱۲۰ میلیون دلار کمک به مترو پیشبینی کرده که امیدواریم هرچه سریعتر آزادسازی شود.
میثم مظفر در واکنش به این لایحه اظهار داشت: در ردیف های بودجه اقلام مختلفی را برای اورهال و نگهداشت مترو در نظر گرفتیم و درست است که این لایحه مغایرتی با بودجه ندارد اما به نظر می آید که بهتر است در جلسات آینده از معاونت مالی و مترو بخواهیم که گزارشی از عملکردشان ارائه نمایند تا بتوانیم ردیف های بودجه ای که در نظر گرفتیم را کنترل نماییم.
بابایی هم اظهار داشت: سقف معاملات برای مترو ۱۲۰ و ۱۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و حالا با یک افزایش ۳۳ برابری سقف معاملات به ۴۰۰۰ میلیارد تومان می رسد که لازم است در این خصوص گزارشی عرضه شود.
ناصر امانی هم افزود: گزارشاتی داریم که از آغاز سال جاری تابحال به غیر از حقوق کارکنان مترو اعتباری به شرکت بهره برداری مترو تخصیص داده نشده و صفر بوده است و چه طور امکان دارد در حالیکه حمل و نقل اولویت ما است اما اعتباری به آن داده نشده است.
پرویز سروری هم با طرح این سوال که پس چگونه چرخ های مترو خریداری شده است از مدیرعامل مترو خواست که در این خصوص توضیح دهد.
شایسته اصل هم در این خصوص اظهار نمود: در تبصره های بودجه، اعتباراتی برای مترو و اورهال آن که از واجبات است در نظر گرفته شده اما به غیر از حقوق و مزایا یک ریال هم به ما اختصاص داده نشده است.
وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان را معاونت مالی مستقیما به شرکت واردکننده چرخ ها پرداخت کرده است و من طبیعتا باید از شهرداری دفاع کنم اما از آنجاییکه سانحه ای رخ دهد خود شورا از من حسابکشی می کند و وظیفه دارم حقیقت را بگویم که به غیر از این مبلغ پولی به مترو پرداخت نشده است.
سروری افزود: اگر ریالی ندادند پس این ۱۰ میلیارد چیست هرچند که باید جلسه ویژه ای برای این مورد بگذاریم اما آنقدر پول در مترو است که ۱۰ میلیارد تومان را می گویند پول نیست و اینکه ریالی پرداخت نشده درست نیست.
به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با اکثریت آرا لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران (شرکت بهره برداری مترو برای انجام معاملات در ارتباط با خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت و متحرک متروی تهران) را به تصویب رساندند.
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب