دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیكلت ها
تاكسی مدرن: سرپرست شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به اینكه در زمینه موتورسیكلت مشكلات بسیار زیاد است، اظهار داشت: هم اكنون دوربین های پلاك خوان، پلاك جلو را می خوانند این در حالیست كه موتورسیكلت ها پلاك جلو ندارند، بنابراین اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیكلت ها به صورت اتوماتیك دشوار است.
حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دو آلاینده ذرات معلق كوچكتر از ۲.۵ و ۱۰ میكرون در تهران اظهار نمود: طی سال قبل غلظت متوسط ذرات معلق كوچكتر از ۱۰ میكرون از آغاز پاییز تا ۲۷ آذر ۹۸.۱ بود. طی امسال این عدد به ۶۷.۱ رسید و حدود ۳۲ درصد كاهش پیدا كرد. غلظت متوسط ذرات كوچكتر از ۲.۵ میكرون هم طی سال قبل ۳۶.۰۶ بود كه امسال با كاهش حدود ۲۶ درصدی به ۲۶.۸ درصد رسید.
سرپرست شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به اینكه امسال با اعمال قانون معاینه فنی قدم كوچكی برای اجرای برنامه های كاهش آلودگی هوای تهران برداشته شد، خاطرنشان كرد: علاوه بر این خدا كمك كرد و وضعیت آب و هوایی بهتر شد.
وی درباره آمار برگه های جریمه معاینه فنی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی مرجع آمار جرایم است ازاین رو پلیس خود باید آمار را اعلام كنند.
شهیدزاده در ادامه با اشاره به آلودگی هایی كه از موتورسیكلت ها منتشر می شود، اظهار داشت: مشكلات در زمینه موتورسیكلت بسیار زیاد است و متولیان ترافیك باید كارهایی برای رفع این مشكلات انجام دهند. هم اكنون دوربین های پلاك خوان، پلاك جلو را می خوانند و این در حالیست كه موتورسیكلت ها پلاك جلو ندارند، بنابراین اعمال قانون معاینه فنی روی موتورسیكلت ها به صورت اتوماتیك دشوار است. نخستین قدم برای رفع مشكلات موتورسیكلت این است كه هویت موتورشناسایی شود چون كه امكان دارد خیلی از موتورها به نام راكب نباشد در نتیجه حتی اگر برای پلاك موتورسیكلتی جریمه ای صادر شود امكان دارد راكب اصلا متوجه جریمه نشود چون آدرسی به منظور ارسال برگه جریمه برای او ندارند.
جایگزینی موتورهای پیك كاربراتوری با موتور برقی
سرپرست شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به ممنوعیت تولید موتورسیكلت های كاربراتوری اظهاركرد: طی چند سال اخیر مبحث جایگزینی موتورسیكلت های تهران با موتورهای برقی را دنبال می كردیم كه به علت افزایش قیمت ها و وارداتی بودن آنها به مشكل برخوردیم. هم اكنون هدف ما جایگزینی موتورهای پیك كاربراتوری با موتور برقی است چون «پیك های موتوری» پیمایش بالایی دارند و آلودگی زیادی تولید می كنند.
وی در انتها اظهار داشت: موتورسیكلت های پیك پیمایش بسیار بالایی دارند و باید از توان كافی برخوردار باشند. قیمت موتورسیكلت های برقی هم اكنون حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است و فعلا شاید نتوانیم تمام موتورسیكلت ها را با موتورهای برقی جایگزین نماییم ازاین رو تمركز خویش را بر موتورهای پیك گذاشته ایم.
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب