در یكصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور مطرح شد؛
بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰
یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با دو دستور کار بررسی آمار تصادفات نوروز 1400 و مقایسه تصادفات سال 99 نسبت به سال 98 و هم اندیشی درباب امکان سنجی اجرای پروژه تراموا در شهرهای کشور در محل وزارت کشور اجرا شد.
به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با دو دستور کار بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰ و مقایسه تصادفات سال ۹۹ نسبت به ۹۸ و هم اندیشی درباب امکان سنجی اجرای پروژه تراموا در شهرهای کشور روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ به ریاست دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور انجام شد.
این جلسه با حضور اعضای اصلی شورای عالی و همین طور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رجب صلاحی، معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور و مشاورین و صاحب نظران حوزه حمل و نقل اجرا شد.
در ابتدای این جلسه، پلیس راهور کشور گزارشی پیرامون بررسی آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۰ و مقایسه تصادفات سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را ارائه کرد که بدترین عملکرد مربوط به استان های فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان با بیشترین افزایش جان باخته و بهترین عملکرد مربوط به تهران بزرگ، آذربایجان شرقی و کرمان که بیشترین کاهش جان باخته را داشتند.
در این نشست قرار شد پنج استان بحرانی در سال ۱۳۹۹ برمبنای آمار جانباختگان پزشکی قانونی استان در جلسات آتی شورای عالی حضور یافته و دلیلهای و مشکلاتی که منتج به این نتیجه گردیده است را توضیح دهند.
همین طور در این جلسه به چالش های طرح نوروزی اشاره شد که شامل گره های ترافیک مزمن در بعضی مناطق که شامل پل کلاک تا حصارک کرج (تسریع در تکمیل بزرگراه شهید همت)، عوارضی آزادراه پردیس، فقدان کنارگذر و کمربندی شهرهای دماوند و گیلاوند، مرزن آباد ( تکمیل ازادراه) و شهر رودبار، همین طور عدم تجهیز معابر به سامانه های هوشمند و بر ساماندهی موتورسیکلت سواران در قالب پروژه ملی تاکید شد.
در ادامه جلسه درباب امکان سنجی اجرای پروژه تراموا در شهرهای کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محمدیان یزدی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در این خصوص اظهار داشت: پیرو درخواست شهرهای بین پانصد تا یک میلیون نفر جمعیت در خصوص استفاده از تراموا در کنار یا بجای BRT در شهرهای خود بررسی گردید.
در ادامه بعد از تبادل نظر مشاورین ریلی و صاحب نظر مقرر شد، پیش نیاز های قانونی برای ایجاد چنین سیستمی در کشور بررسی شود و در صورت ضرورت لایحه پیشنهادی تنظیم و به مجلس شورای اسلامی جهت سیر مراحل قانونی تقدیم شود.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، همین طور قرار شد ضوابط و دستورالعمل های لازم جهت مقایسه سیستم BRT با تراموا یا قطار سبک شهری و مترو در جلسات کمیته فنی ذیل شورای عالی قرار گیرد.
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب