روند نگهداشت ۷۵۳ پل سواره رو پایتخت
به گزارش تاکسی مدرن، مدیر عامل شرکت یادمان سازه جزئیات برنامه مدیریت شهری برای بهسازی ۷۵۳ پل سواره رو پایتخت در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را شرح داد.
به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، امین شالبافان با اعلان اینکه ۷۵۳ پل سواره رو در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران وجود دارد به نقشه پهنه بندی این پل ها اشاره نمود و اظهار داشت: ۲۰۰ دستگاه پل سواره رو در پهنه شمال شرق و در مناطق ۱، ۳، ۴و ۶، ۲۱۷ دستگاه پل سواره رو در پهنه شمال غرب و در مناطق ۲، ۵ و ۲۲، ۲۲۱ دستگاه پل سواره رو در پهنه جنوب شرقی و در مناطق ۶، ۷، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰، ۱۱۵ دستگاه پل سواره رو هم در پهنه جنوب غرب و در مناطق ۲، ۵، ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در پهنه شمال شرق در حوزه تعمیرات و خرابی اضطراری ۶۸ دستگاه پل، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۶ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت. در پهنه شمال غرب تهران هم در زمینه تعمیرات و خرابی اضطراری ۵۰ دستگاه پل و برای مقام سازی و بهسازی لرزه ای هم ۳ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت یادمان سازه افزود: در پهنه جنوب شرق تهران هم در حوزه تعمیرات و خرابی اضطراری ۶۷ دستگاه مقاوم سازی، در مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای یک دستگاه پل و تعمیر و مرمت آسفالت اپوکسی هم ۴ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت. این در حالیست که در پهنه جنوب غربی در زمینه تعمیرات و خرابی اضطراری ۱۰۰ دستگاه پل، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۲ دستگاه پل و در زمینه تعمیرات و مرمت آسفالت اپوکسی هم یک دستگاه پل در دستور کارشرکت یادمان سازه قرار گرفت.
وی با اشاره به وظیفه شهرداری تهران برابر ماده ۸۸ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در زمینه بهسازی و مقاوم سازی پل های سواره رو بیان کرد: برابر این ماده از برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران شهرداری موظف است برای حفظ مستمر کیفیت و کارایی و افزایش ایمنی و تاب آوری زیر ساخت های شهر شامل معابر، بزرگراه ها، پل ها، تونل های ترافیکی و اجرایی شدن شبکه راه های اضطراری شهر و هم تکمیل و توسعه شبکه زیرساخت های شهری، اقداماتی مانند تدوین و استقرار نظام تعمیر و نگهداشت با بهره گیری از زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، ارزیابی، تهیه شناسنامه ایمنی و تدوین برنامه بهسازی و مقاوم سازی ابنیه فنی بزرگراهی را تا آخر سال اول برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران انجام دهد.
شالبافان با اشاره به تعمیرات تخصصی پل های سواره رو تصریح کرد: این تعمیرات در سه بخش کلی شامل تعمیرات تخصصی عمومی پل های سواره رو، تعمیرات تخصصی خاص پل های سواره رو و روکش اپوکسی پل های فلزی سواره رو است.
بنا براعلام سایت شهر، وی با اعلان اینکه نگهداشت پل ها به اندازه ساخت آنها اهمیت دارد چون اگر در نگهداشت دقت نشود خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد، اشاره کرد: این تعمیرات به صورت عمومی در چارچوب ترمیم و تعویض در انبساط، ایزولاسیون و روکش آسفالت، زهکش و سیستم جمع آوری آب های سطحی، تعویض نئوپرن ها، ترمیم روکش پیاده روها، تیرها، ستون ها، فونداسیون و کوله های بتنی، عرشه پل، تیرها و اتصالات فلزی و صدمه های ناشی از آب شستگی ستون های واقع در بستر رودخانه ها به انجام می رسد.
منبع: taximodern.ir
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب