با همكاری سازمان ثبت احوال و بانك ملی محقق شد
تجمیع کارت های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد
به گزارش تاکسی مدرن، با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک بعنوان کارت بانکی هم استفاده نمایند.
به گزارش ایسنا، سازمان ثبت احوال کشور در امضای تفاهمنامه با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری جهت انجام پروژه های مشترک به منظور ایجاد راه اندازی یا توسعه کسب و کارهای مبتنی بر حوزه صلاحیتی طرفین انجام شد. از موضوعات این تفاهمنامه میتوان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول های متناظر همچون سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و عرضه کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری اشاره نمود.
در آئین امضای این تفاهمنامه مشترک نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: امروز با هدف مشارکت و هم افزایی بین دو دستگاه ثبت احوال و بانک ملی برای عرضه خدمات مناسب تر این تفاهمنامه به امضاء رسیده است بسیاری مسائل که مردم کشور و بچه های عملیاتی دولت درگیر آن بودند با تحقق این هم افزایی حل و فصل می شود.
وی ادامه داد: بانک ملی با ۵۲ میلیون مشتری یعنی حدودا بیشتر مردم که امکان افتتاح حساب داشتند در بانک ملی حساب دارند و تلاش ما عرضه خدمات مناسب و درخور مردم کشور است و با این همکاری خدمات مناسب تری را به هموطنان عرضه می دهیم.
نجارزاده افزود: از طرفی در توسعه محصولات اعتباری مناسب تر و شفاف تر امیدواریم بتوانیم قدم مثبتی را برداریم و با دسترسی به اطلاعات ارزشمندی که در سازمان ثبت احوال وجود دارد بگونه ای امکانات فراهم گردد که مشتریان با سرعت بالاتر و شفافیت بیشتری اعتبارسنجی و رتبه بندی شوند و در نهایت خدمات بهتری عرضه شود.
وی تصریح کرد: در بحث کارت ملی هوشمند یکی از دغدغه های سالهای گذشته بوده با تدبیر سازمان ثبت احوال چاپخانه بانک ملی چاپ کارت های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داده تا بعنوان دستگاه همکار این خدمات را به شهروندان ارائه نماید. همینطور سرمایه گذاری در پروژه های آتی و مشترک در بحث های هویتی و سببی نسبی به صورت مشترک با سازمان ثبت احوال صورت خواهد گرفت تا در جهت تحقق دولت الکترونیک گام موثری را برداریم.
کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور هم در قسمت دیگری از این جلسه اظهار داشت: سازمان ثبت احوال و بانک ملی از قدیمی ترین دستگاههای دولتی کشور هستند که توفیقات خوبی در عرضه خدمات به مردم در طول مدت راه اندازی خود داشتند.
وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال بعنوان دستگاهی که هویت بخشی به آحاد جامعه را بر عهده دارد، در مواقع متعدد همچون در زمان دفاع مقدس و انتخابات ها خدمات شایانی را به کشور و مردم عرضه کرده است. بانک ملی هم در طول تاسیس خود خدمات قابل توجهی را عرضه کرده است. بر همین مبنا تفاهمنامه بین دو دستگاهی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند و تجارب خوبی را کسب کرده اند صورت گرفته و با پیوندشان خدمات بهینه و درخشان تری به مردم عرضه می شود.
به نقل از ایشان، قرار است از توانمندی های دو طرف برای ارتقاء و گسترش خدمات هر دو دستگاه استفاده نمود. یکی از راهبردهای اصلی استفاده از زیرساخت های موجود در کشور است تا کمک نماییم دستگاه هایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند خدمات ارزشمندتری به مردم عرضه کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: تفاهمنامه جامعی به امضاء رسیده که مفاد بسیار خوبی دارد تا ارتباط دو دستگاه را گرفتار تحول کند. یکی از کارهایی که در ثبت احوال به دنبال آن هستیم پیاده سازی قابلیت های کارت ملی هوشمند است و شروع این کار با بانک ملی رقم خواهد خورد که شهروندان با کارت ملی خدمات بانکی دریافت نمایند. موضوعی که در قانون پیشبینی شده بود؛ اما متاسفانه تا کنون عملیاتی نشده است. در برنامه هفتم توسعه هم تجمیع تمامی کارت های خدماتی در کارت ملی هوشمند دیده شده است. بهره گیری از توانمندی های موجود در بانک در تولید مدارک هویتی در این تفاهمنامه مد نظر قرار گرفته است.
کارگر تصریح کرد: به دنبال ایجاد «سامانه جامع هویتی در کشور» هستیم که بانک ملی هم ابراز آمادگی کرده که در این پروژه کمک نماید و امیدواریم این زیرساخت در کشور ایجاد شود. بانک ملی پر تعدادترین شعب در کشور را دارد و امیدواریم که از راه این تفاهمنامه هم شاهد اتفاقات بزرگی در کشور باشیم.
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب