در راستای كاهش هزینه های بهسازی و نگهداری روسازی راه های كشور محقق می شود
ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی راه ها در کشور
به گزارش تاکسی مدرن، دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایجاد می شود.
به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، به دنبال تحقق شعار وزیر راه و شهرسازی در خصوص حکمرانی فناورانه و به منظور بهبود روش های طراحی سازه ای روسازی، کاهش مشکلات ناشی از خرابی در پروژه های روسازی درحال اجرا و همینطور کاهش هزینه های بهسازی و نگهداری روسازی راه های کشور، دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایجاد می شود.
بدین منظور تفاهم نامه ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) و توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضا شده است.
آزمایش های خودرو، مهندسی ژئوتکنیک، کالیبراسیون مدلهای پیش بینی، ارزیابی ایمنی راه ها، ارزیابی پل، ارزیابی سیستم های زه کشی، آزمایشات زیست محیطی و تحقیقات حوزه حمل و نقل از کابردهای دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) است.
در آیین تبادل این تفاهم نامه محمد مهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: رویکرد این مرکز در دوره ی جدید وزارت راه و شهرسازی اجرای نوآورانه و استفاده از تکنولوژیهای جدید در پروژه های ملی است. در این جهت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور با هدف اجرای نگاههای نوین اجرایی در حوزه راه سازی و روسازی مبادرت به انعقاد این تفاهم نامه کرده اند که بر مبنای مفاد آن علاوه بر همکاری طرفین در مستندسازی و مدیریت دانش ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT)، آموزش های لازم جهت استفاده و کاربری دستگاه عرضه خواهد شد.
حیدری همینطور با تأکید بر لزوم بازبینی و التزام اجرای دستورالعمل ها و مقررات منطبق با دانش روز دنیا در حوزه روسازی و راه سازی، اضافه کرد: مرکز تحقیقات بعنوان بازوی علمی نظام فنی و اجرایی کشور، در تدوین و بازبینی نشریه های نظام فنی همکاری خوبی با سازمان برنامه و بودجه کشور دارد، ازاین رو ترویج و الزامات فنی استفاده از تکنولوژی های جدید در پروژه ها مورد توجه این مرکز قرار دارد.
خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم با تأکید بر مستندسازی و مدیریت دانش در حوزه های راه سازی و راهداری کشور، اشاره کرد: استفاده از روش های سنتی هزینه های هنگفتی به نظام اقتصاد پروژه های عمرانی کشور وارد میکند. دراین زمینه ارتقای دانش مجریان و ناظران پروژه ها، به روزرسانی ماشین آلات و تجهیزات و عرضه آموزش های لازم به عوامل اجرایی و روش استفاده از این دستگاهها، در کنار بروزرسانی ضوابط و مقررات و ایجاد اجبار قانونی برای به کارگیری تکنولوژی های جدید توسط مجریان طرح ها و پروژه ها ضروریست.
وی ابراز امیدواری کرد که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بعنوان مأموریت خود بتواند گام مهم و مؤثری در زمینه ارتقاء و توسعه دانش و تکنولوژی های جدید در حوزه راه سازی و روسازی راه های کشور بردارد.
به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر طبق این تفاهم نامه انجام مطالعات، طراحی و ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با حمایت مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به انجام می رسد. همینطور تشکیل کارگروه های موردنیاز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درجهت تحقیق و توسعه این دستگاه، انتقال دانش فنی و عرضه آموزش های لازم بعد از ساخت دستگاه، نظارت عالیه مرکز بر انتخاب مصالح نوین روسازی های مختلف، با بهره گیری از دستگاه، تعریف، عرضه و برگزاری دوره های متنوع تخصصی و کارگاه های مختلف آموزشی و تدقیق پارامترهای طراحی روسازی راه های مختلف کشور، در چارچوب تدوین و بازبینی دستورالعمل و بخشنامه ها توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت می گیرد.
منبع: taximodern.ir
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب