رئیس سازمان هواپیمایی اعلام كرد

اضافه شدن ۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر در ۳۳ ماه

اضافه شدن ۱۰۰ هواپیما و هلیکوپتر در ۳۳ ماه

به گزارش تاکسی مدرن، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از اضافه شدن ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور طی ۳۳ ماه دولت سیزدهم اطلاع داد.


به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، محمد محمدی بخش در نشست خبری که امروز به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت هوایی برگزار شد، اظهار نمود: در سال ۱۴۰۰ صنعت هوایی کشور در معرض تهدیدات خیلی از جمله کرونا، وضعیت اقتصادی نامناسب شرکتهای هواپیمایی در دنیا و کشور ما، وضعیت نامناسب ناوگان هوایی به علت کمبود نقدینگی، زمین گیر شدن هواپیماها، خروج متخصصان از کشور، تشدید تحریم ها ظالمانه و حملات سایبری مختلف و... بود.
وی ادامه داد: با همکاری و همراهی مراکز پژوهشی برنامه ای با چهار راهبرد طراحی شد که این چهار راهبرد شامل تاب آوری، توسعه ناوگان، نوسازی ناوگان و ساخت هواپیماهای بومی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان این که امروز شاهد حضور هواپیماهای ایرانی در دنیا و هواپیماهای خارجی در ایران هستیم، اظهار داشت: بیشتر از ۴۰ موافقت نامه بین المللی با همسایگان داریم و تفاهم نامه ای هم با کشور روسیه بعنوان کشوری صاحب تجربه در قسمت هوانوردی امضا شده است.

وی به بعضی از دستاوردهای دیگر دولت سیزدهم در صنعت هوانوردی اشاره نمود و اظهار داشت: ارتقا جایگاه ساختاری سازمان هواپیمایی، عضویت ایران در پنل های ایکائو، امضای تفاهم نامه های بین المللی، افزایش پروازهای بین المللی، تعمیر هواپیماهای غیر ایرانی در ایران، اهدای گواهینامه فرودگاهی، گسترش ناوگان هوایی، تدوین برنامه های توسعه صنعت هواپیمایی همچون اقدامات در دولت سیزدهم بود.
وی خاطرنشان کرد: در تأمین قطع مشکلات جدی داشتیم اما با حضور شرکتهای دانش بنیان و نیروهای متخصص داخلی هم اکنون در این زنجیره بیشتر از ۲۰۰۰ قطعه ایجاد می شود.
محمدی بخش با اشاره به اینکه در سه سال قبل با وجود مواجهه با انواع تحریم ها و مشکلات، اما ایمنی و امنیت در صنعت هوایی در عالی ترین سطح رعایت شد، اضافه کرد: امروز ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی به کشورمان پرواز دارند و در حوزه حمل باری با پنج قاره جهان کار می نماییم.
محمدی بخش در انتها اظهار داشت: بیشتر از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در این ۳۳ماه به ناوگان هوایی کشور اضافه شده که ۵۵ فروند از این میزان به چرخه عملیاتی آمده است.




منبع:

1403/04/19
15:30:55
5.0 از 5
240
تگهای خبر: سازمان , شركت , صنعت , طراحی
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن