بر اساس اعلام مركز آمار ایران؛

بیشترین تورم سالانه صنعت طیور برای جوجه یک روزه رقم خورد

بیشترین تورم سالانه صنعت طیور برای جوجه یک روزه رقم خورد

به گزارش تاکسی مدرن، در مرداد ۱۴۰۳، در بین قلم های مرغداری های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه در ارتباط با مرغ حذفی (۱۴.۳ درصد) و بیشترین آن در ارتباط با جوجه یک روزه (۶۴.۷ درصد) است.



به گزارش تاکسی مدرن به نقل از مهر، در مرداد ماه سال ۱۴۰۳ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۳۷۸.۵ بوده است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۶.۷ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۹.۷ درصد افزایش پیدا کرده است. در ماه مورد بررسی میانگین شاخص قیمت در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری هم نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۳۲.۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
افزایش تورم ماهانه
در مرداد ماه ۱۴۰۳ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۶.۷ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲.۷- درصد)، ۹.۴ واحد درصد افزایش پیدا کرده است. در بین قلم های مرغداری های صنعتی، بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه قبل در ارتباط با تخم مرغ خوراکی (۲۰.۱ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت در ارتباط با مرغ حذفی (۱۵.۰- درصد) است.
افزایش تورم نقطه به نقطه
در مرداد ماه ۱۴۰۳ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۹.۷ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲.۸ درصد) ۶.۹ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری های صنعتی به ازای تولید قلم های خود در داخل کشور، در مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۹.۷ درصد افزایش دارد. در میان قلم های مرغداری های صنعتی، بیشترین تورم نقطه به نقطه در ارتباط با تخم مرغ نطفه دار (۶۸.۳ درصد) و بیشترین میزان کاهش آن در ارتباط با مرغ حذفی (۲۱.۷- درصد) است.
کاهش تورم سالانه
در مرداد ماه ۱۴۰۳ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۳۲.۰ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۴.۸ درصد)، ۲.۸ واحد درصد کاهش نشان داده است. در ماه مورد بررسی، در بین قلم های مرغداری های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه در ارتباط با مرغ حذفی (۱۴.۳ درصد) و بیشترین آن در ارتباط با جوجه یک روزه (۶۴.۷ درصد) است.
برای مشاهده اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست رجوع کنید.


منبع:

1403/06/27
11:26:40
5.0 از 5
30
تگهای خبر: تولید , صنعت , محصول
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن