در گفت وگو با تاكسی مدرن مطرح شد

بزرگترین مانع توسعه تعاونی ها در کشور

بزرگترین مانع توسعه تعاونی ها در کشور

به گزارش تاکسی مدرن، یک کارشناس حوزه تعاون، بزرگترین مانع توسعه تعاونی ها در کشور را عدم باور بخش تعاون دانست و اظهار امیدواری کرد: در دولت چهاردهم اتفاقات خوبی برای ارتقای جایگاه تعاونی ها و شکوفایی بخش تعاون رقم بخورد.



حمید حاج اسماعیلی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به موانع توسعه بخش تعاون در کشور اظهار داشت: با وجود آن که تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور و یک بخش کاملا پذیرفته شده در کنار دو بخش دولتی و خصوصی است اما متاسفانه با اقبال و رونق چندانی در طول سال های اخیر رو به رو نبوده است بنابراین باید نقاط ضعف و قوتی که در رابطه با تعاونی ها مطرح است، شناسایی نماییم و ببینیم که چرا نتوانسته ایم جایگاه ویژه ای به لحاظ اقتصادی و مشارکت تعاونی ها در اقتصاد تعریف نماییم.

وی افزود: بیشتر انتقاداتی که وجود دارد اینست که چرا بخش تعاون نتوانسته توسعه یابد و همچنان در خاموشی است و این مسئله ناشی از دغدغه ای است که در مورد بخش تعاون در اقتصاد داریم و باید آنرا فعال نماییم. اما بخشی از انتقادات به علت اعتقادی است که برخی در کشور دارند و تصور می کنند که تعاون یک راهکار مناسب برای توسعه اقتصاد کشور است و می تواند مشارکت مردم را در قسمت های اقتصاد افزایش دهد.

این کارشناس حوزه تعاون در رابطه با این مطلب که گفته می شود مداخلات دولتها در تضعیف و عقب ماندگی بخش تعاون موثر بوده است، اظهار داشت: حالا که این نگاه وجود دارد که دولت ها به شکلی مانع توسعه بخش تعاون بوده اند، دولت چهاردهم و وزارت تعاون، مسیر فعالیتهای بخش تعاون را هموار کنند و با پیشنهادات و راهکارهای عملی و منطقی بستر مشارکت مردم را به وجود آورند.

حاج اسماعیلی افزود: این که وزیر تعاون شخصا به این مسئله اعتقاد دارد باعث خرسندی است و امیدواریم در دولت چهاردهم اتفاقات خوبی برای بخش تعاون و ارتقای جایگاه تعاونی ها رقم بخورد.

وی درعین حال عدم باور بخش تعاون را بزرگترین مانع توسعه بخش تعاون دانست و خاطرنشان کرد: با عنایت به آن که اقتصاد ایران هنوز نتوانسته شرایط لازم برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی و تعاونی را فراهم آورد، بنابراین ضروری است به سمت کاهش تصدیگری های دولتی برویم و از راه کاهش تصدی گری ها، زمینه شکوفایی و تحرک بیشتر بخش تعاون را ایجاد نماییم.

به اعتقاد این کارشناس حوزه تعاون در حال حاضر هنوز باور جدی و اساسی در مورد این که تعاون در قسمت دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی و مردم توسعه یابد به وجود نیامده است.

حاج اسماعیلی در انتها اظهار داشت: با اینکه قوانین زیادی برای بخش تعاون نوشته شده و سند توسعه بخش تعاون هم در دولت سیزدهم مورد بازبینی قرار گرفته است ولی در آنجا هم یکسری وظایف و اقدامات برای سازمان ها و وزارت خانه ها تکلیف شده که باید همکاری کنند و بدون همکاری آنها امکان توسعه بخش تعاون میسر نیست.





منبع:

1403/07/11
11:13:20
5.0 از 5
178
تگهای خبر: سازمان
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن