بر اساس ابلاغیه سازمان مالیاتی؛

صادرکنندگان خدمات معاف از رفع تعهدات ارزی شدند

صادرکنندگان خدمات معاف از رفع تعهدات ارزی شدند

به گزارش تاکسی مدرن، بر مبنای دستورالعمل ابلاغی از جانب رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، صادر کنندگان خدمات برای سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تکلیفی بابت رفع تعهد ارزی ندارند.



به گزارش تاکسی مدرن به نقل از مهر، سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی ابلاغیه ای از معافیت صادر کنندگان خدمات از رفع تعهد ارزی در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اطلاع داد.
در این ابلاغیه آمده است: «به باعث احکام قوانین بودجه سنوات ۱۳۹۸ لغایت ۱۴۰۱ برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات (به جز صادرات محصولات بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) و استرداد اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به صادر کنندگان (صرفاً در سالهای ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹) در سالهای ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شده است. متعاقباً به علت تصویب قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ و آیین نامه اجرایی تبصره (۶) بند (ح) ماده (۲) مکرر قانون مذکور به باعث تصویب نامه شماره ۱۷۰۶۲۳ / ت ۶۰۰۷۰ ه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ هیأت وزیران مبحث رفع تعهد ارزی صادرکنندگان در قوانین بودجه سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مورد حکم قرار نگرفته است.
با عنایت به مراتب فوق و از آنجائیکه مقررات قانون اخیرالذکر در ارتباط با صادر کنندگان کالا بوده و از طرفی در قوانین بودجه سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هم حکمی بر مبنای ضرورت رفع تعهد ارزی صادر کنندگان خدمات درج نشده است، بنابراین اعطای هر گونه معافیت مالیاتی به درآمدهای حاصل از صادرات صادر کنندگان خدمات شامل خدمات فنی و مهندسی و سایر حوزه های خدمات در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات به چرخه اقتصادی کشور نخواهد بود.
لازم به ذکر است به باعث مصوبات بیست و سومین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ابلاغی طی نامه شماره ۳/۱۳۳۱۷۰ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ معاون محترم ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مهلت رفع تعهد ارزی کلیه صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی و سایر خدمات در سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ حسب مورد، که نسبت به رفع تعهدات خود اقدام ننموده اند و همینطور مهلت بهره مندی این گروه از صادر کنندگان از معافیت های مالیاتی برای یک مرتبه و به مدت چهار ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه مذکور منوط به صدور کوتاژ صادراتی برای آنان تمدید شده است. بنابراین درصد رفع تعهد ارزی سالهای ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ صادر کنندگان خدمات بعد از پایان مهلت زمانی مورد اشاره (تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۳)، محاسبه و در سامانه بهره برداری از اطلاعات مالیاتی بارگذاری خواهد شد.




1403/07/13
12:54:40
5.0 از 5
112
تگهای خبر: خدمات , سازمان , صادرات , مالیات
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن