سرهنگ عین الله جهانی در یك برنامه تلویزیونی اضافه كرد: طرح ترافیك در تهران سابقه بیش از 30 سال دارد و هدف از این طرح این بوده كه محدوده مركزی شهر را به لحاظ ترافیك و آلودگی هوا كنترل نماییم. در طرح اخیر اینگونه گفته شده كه همه خودروها بتوانند وارد طرح شوند و ساعات مختلف جرایم فرق كند، پلیس راهنمایی رانندگی معتقد می باشد كه باید در اینگونه طرح ها به صورت كارشناسی بررسی شود ازاین رو با این طرح نمی توان پاسخگوی مردم ساكن در مركز شهر شد و این طرح به غیر از بحث درآمدی به هیچ وجه طرح مثبتی نخواهد بود بلكه آلودگی را هم افزایش خواهد داد. این طرح اجرایی نخواهد شد چون منفعتی برای مردم و سلامت مردم نخواهد داشت. وی درباره نحوه دریافت اطلاعات جریمه خودرو جریمه ها اظهار داشت: بخش از جریمه ها با استفاده از دوربین اعمال می گردد كه با استفاده از پیامك برای صاحبان خودرو پیامك می گردد. سفارش می گردد برای اطلاع دقیق از جرایم رانندگی شماره تلفن همراه را عرضه كنند تا در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت گردد. VIN كارت ماشین را هم می توان به 1102020 پیامك كرد تا میزان جرائم با استفاده از پیامك ارسال شود. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا اظهار داشت: متخلف وقتی وارد محدوده طرح ترافیك می گردد باید بداند كه اعمال قانون می گردد و علاوه بر اینكه برای زوج و فرد جریمه می شوند دوربین ها، معاینه فنی را هم كنترل می كنند. وی اضافه كرد: تخلفات در سطح شهر تهران برای رانندگان پیامك می گردد و كسانی كه بی خبر هستند حتما نقص در عرضه شماره تلفن دارند. سرهنگ جهانی اظهار داشت: اتاق، موتور، شاسی و رنگ از اركان وسیله نقلیه است برای تغییر در این اركان باید مجوز راهنمایی و رانندگی دریافت كنند چون با تعویض موتور ماشین شماره موتور هم تغییر می كند پس تغییرات باید ثبت گردد. همه اطلاعات در این رابطه در سایت راهور 120 موجود است كه برای راهنمایی بیشتر رجوع كنند. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا درباره شورای حل اختلاف هم اظهار داشت: مرجعی كه دستور توقیف را صادر می كند باید به رجوع كننده اطلاعات لازم را بدهد تا رفع توقیف صورت گیرد و در سیستم ثبت گردد تا بتواند وسیله خویش را تحویل بگیرد. وی اضافه كرد: كسی كه از نمایندگی خودرو را تحویل می گیرد پلاك را تحویل می دهند بعضی مواقع جوان ترها تعجیل در گرفتن خودروی بدون پلاك دارند كه اگر این كار صورت گیرد خودرو توقیف خواهد شد. جهانی درباره تحویل پلاك خودرو در مراكز شماره گذاری اظهار داشت: زمان تحویل و تعویض پلاك خودرو در مراكز به كمتر از یك ساعت كاهش یافته است. یكی از مسائل احراز سكونت مالك خودرو است كه برای آن مداركی همچون مدارك منزل و محل سكونت لازم است. سرهنگ جهانی درباره جرایم منجر به توقیف خودرو اظهار داشت: توقیف با توقف متفاوت می باشد. یكی از موارد توقیف ماشین دستور مراجع قضایی است. دوم خودروهایی كه بالای یك میلیون تومان جریمه دارند هم از موارد توقیف است. همینطور نداشتن بیمه نامه خودرو هم از موارد توقیف خودرو است. عدم خلاف وقتی است كه كل جریمه ها پرداخت شده باشد اما برای تدریجی پرداخت كردن می توان در هنگام پرداخت جریمه گزینه تدریجی پرداخت كردن جریمه را انتخاب كنند كه پس از پرداخت كامل جرائم عدم خلاف صادر خواهد شد. سرهنگ جهانی تصریح كرد برپایه مصوبه مجلس با گذشت 60 روز از زمان صدور برگه جریمه مبلغ جریمه دو برابر می گردد. وی درباره توقف خودروهای آلاینده اظهار داشت: همكاران ما به خصوص در كلانشهر ها در مواجهه با خودروهای آلاینده این خودروها را متوقف می نماییم تا با رجوع به مراكز معاینه فنی رفع آلایندگی شود. 79 هزار مینی بوس فرسوده در كشور داریم كه 72 درصد بالای 15 سال عمر دارند و اتوبوس های شهری 59 درصد و سواری های كار 58 درصد فرسوده می باشند. پلیس بعنوان حلقه آخر باید از حركت این خودروها جلوگیری كند و این خودروها را متوقف و از گردونه ترافیك خارج كند، آمار عملكرد بالای تخلفات هم بیشتر در زمینه آلایندگی و معاینه فنی است. سرهنگ جهانی در ادامه اظهار داشت: كنترل نامحسوس همچنان در حال اجراست. كسانی كه سرعت و سبقت غیر مجاز و یا ثبت در دوربین داشته باشند بطور قطع متوقف و روانه پاركینگ خواهند شد. بیرون از شهر اگر مشكلی در راه ها و جاده ها باشد و سهمی در تصادف داشته باشند حتما پلیس سهم مراكز راهداری و جاده ای را مشخص كرده و پیگیری خواهد نمود. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا در ادامه اضافه كرد: اتوبوس ها اجازه تردد و ورود در خط سوم و خط سبقت را ندارند. خیلی از رانندگان سواری از این مورد اطلاع ندارند ازاین رو خواسته می گردد كه رانندگان سواری حتما به رانندگان اتوبوس اجازه ورود به خط یك یا دو را بدهند تا از بروز حادثه جلوگیری شود. وی درباره مستقر شدن پلیس در نقاط كور اظهار داشت: پلیس در نقاطی كه حادثه خیز تر است مستقر می گردد و اینكه كمین می كند صحیح نیست. سرهنگ جهانی درباره كمربند هم اظهار داشت: رانندگان و مسافران در جاده باید حتما كمربند ببندند تا جریمه نشوند. بعضی مواقع رانندگانی در پلاك خودرو دستكاری می كنند و پلاك رامخدوش می كنند كه ممكن است به علت ناخوانا بودن و نوشتن اشتباهی از جانب پلیس افراد بی گناه جریمه شوند. سرهنگ جهانی در ادامه مشكلات چراغ های راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: نصب این چراغ ها به عهده شهرداری است و پلیس فقط نقش مدیریت بر چراغ ها را به عهده دارند. وی اضافه كرد: دوربین ها قبلا امكان ثبت تخلفات موتورسیكلت ها را نداشتند كه اخیرا این كار انجام می گردد ازاین رو هر تغییری در دوربین های راهنمایی رانندگی باید با پلیس هماهنگ باشد. جهانی درباره پاركینگ ها و محل توقف های ویلچر سواران اظهار داشت: تابلوهایی نصب شده برای تردد و ایستادن ویلچرسواران و معلولان كه در این راستا افرادی كه در این مكان ها توقف كنند حتما جریمه خواهند شد. افراد ویلچر سوار و معلولان از این پس بعنوان عابر پیاده در نظر گرفته می شوند.