مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران:

تردد خودروها باید بر مبنای میزان آلایندگی تنظیم شود

تردد خودروها باید بر مبنای میزان آلایندگی تنظیم شود

تاكسی مدرن: مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تصریح بر اینكه در كاهش آلودگی هوا موفق عمل نكرده ایم، در مورد اجرای طرح زوج و فرد اظهار داشت: این طرح ها در حالی اجرایی می گردد كه دلیل اصلی آلودگی، نوع خودروها و كیفیت ساخت آنها است و بنابراین باید تردد خودروها را بر مبنای میزان آلایندگی و نه پلاك تنظیم نماییم.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، محمدهادی حیدرزاده - مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران- با اشاره به اینكه برای مبحث آلودگی هوا در تهران برنامه مدون وجود دارد، اظهار داشت: این برنامه در اوایل دهه هفتاد و با عنوان "برنامه جامع كاهش آلودگی هوا" طرح ریزی شد. حذف سرب از بنزین، تعریف معاینه فنی خودرو، تعریف استانداردهای خودرو و توجه به حمل و نقل عمومی همچون زیر مجموعه های این برنامه است.
وی در برنامه "مناظره" رادیو گفت وگو با مبحث كاهش آلودگی هوا به چالش های این برنامه اشاره و اظهار نمود: یكی از مشكلات برنامه جامع كاهش آلودگی هوا این بود كه مصوبه هیئت وزیران را داشت اما تبدیل به برنامه نشد و بنابراین ضمانت اجرای برنامه تا حدودی تحت الشعاع قرار گرفت. یكی دیگر از ایراداتی كه می توان به این برنامه گرفت آن بود كه برنامه جامع كاهش آلودگی با محوریت منابع متحرك دیده شده است در حالی كه امروز معتقدیم سهم منابع متفاوت شده و در واقع تاثیر آلودگی هوا در منابع ساكن بیشتر شده است.
وی با تصریح بر اینكه در كاهش آلودگی هوا موفق نبودیم، اظهار داشت: البته با عنایت به اینكه منابع متحرك و ثابت آلودگی هوا دائما در حال افزایش بوده، در كنترل افزایش سرعت آلودگی موفق بودیم.
مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به كمبود منابع در حوزه كنترل آلودگی هوا، اظهار داشت: منابع مالی را یا باید صرف كنترل آلودگی كرد یا باید برای درمان اثرات آلودگی هوا یعنی داروهای بهداشتی و ضد سرطان خرج كرد. مورد نخست سرمایه گذاری و مورد دوم هزینه های غیر قابل بازگشت است كه سبب از بین رفتن منابع كشور می گردد. ازاین رو این نگاه كه منابع مالی برای اجرای طرح كاهش آلودگی هوا اندك است، قابل قبول نیست.
وی در حوزه راهكارهای كاهش آلودگی و چالش های آن عنوان داشت: متاسفانه در حوزه راهكارها افق نگاه فنی و مهندسی داشته ایم یعنی نگاه مان فقط این بود كه سوخت، خودرو و معاینه فنی استاندارد باشد، اما از جانب دیگر نسبت به توسعه و بارگذاری شهر بی توجه بودیم.
حیدرزاده در انتها به طرح ترافیك و زوج و فرد اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح ها در حالی اجرا شد كه اساسا علت آلودگی، نوع خودروها و كیفیت ساخت آنها بود و بنابراین باید تردد خودروها را بر مبنای میزان آلایندگی و نه پلاك تنظیم نماییم.



1396/10/13
22:32:46
5.0 از 5
4855
تگهای خبر: تردد , خدمات , شهرداری
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن